'waze' חושפת את הנתונים: איפה הכבישים הנוחים בעולם?

ישראל פריי 1 Comment on 'waze' חושפת את הנתונים: איפה הכבישים הנוחים בעולם?
15:15
30.04.24
ידידיה מאיר No Comments on להמשיך למרות האכזבה: אמא מאיר על היום ש'בין לבין'

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

אפליקציית הניווט הפופולארית שהפכה למוצר חובה עבור כל נהג באשר הוא, גורמת לריכוז של מידע מדויק ורחב המוחזק בידי החברה, על כל המתרחש בכבישי העולם. לראשונה, פרסמה החברה את מדרג המדינות הנוחות, הבטוחות והמהנות ביותר בעולם לנסיעה. אל צמרת הרשימה הגיעה הולנד. ישראל ממוקמת אי שם באמצע הרשימה.

החברה בחנה את המדינות לפי מספר קטגוריות, כמו רמת התשתיות, רמת הבטיחות בדרכים (לפי מספר תאונות), מחירי המכוניות והדלק, זמני העצירה בתחנות דלק ומוסכים ומצב הפקקים. החברה ניצלה את מאגר הנתונים והדיווחים הבלתי נלאה שלה, אך שיתפה בחישובים גם נתונים רשמיים ממשרדי התחבורה המקומיים.

אחרי הולנד המדינה הטובה ביותר לנהג היא לטביה, ואחריהן במקום השלישי ממוקמות ארה"ב ושבדיה. הולנד זכתה בבכורה בזכות היעדר פקקים, ודירוגה הגבוה של ארה"ב הגיע בזכות מחירי מכוניות ודלק נמוכים.

בתחתית הרשימה נמצאת סאן סלבדור, וישראל נמצאת במקום ה-14 מתוך 32, עם ציון ממוצע של 6.1. ברמת פקקים ואיכות הכבישים, אנחנו -באופן מפתיע- נמצאים בעשירייה הראשונה. ומאידך, בקטגוריית זמינות שירותים ובטיחות בדרכים, ישראל נמצאת בעשירייה הנמוכה. למרות שהחברה יצאה לעולם ממדינתנו, ישראל ממוקמת במקום ה-11 בלבד ברמת הפעילות של קהילת ה'וויזרים'.



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    לא ידעתי שוויז זה מאיתנו